Скотт Дж. Г. Способы разрешения конфликтов. - Киев, 1991.
Фишер Р., Юри У. Путь к согласию или переговоры без поражения. - М.: Наука, 1992.
Ван Хувик Р. Тренинг по разрешению конфликтных ситуаций. // "Социальный конфликт". #2. 1994. С. 72-94.
Шейнов В.П. Как управлять другими. Как управлять собой (Искусство менеджера) - Мн.: Амалфея, 1996.
Шейнов В.П. Конфликты в нашей жизни и их разрешение. - Мн.: Амалфея, 1996.
Шостром Э. Анти-Карнеги, или Человек-манипулятор. - Мн.: ТПЦ "Полифакт", 1992.
Юри У. Преодолевая НЕТ или переговоры с трудными людьми. - М.: Наука, 1993.
Summury
Ý van de Vliert, Î.Iansen
Ingroup conflict behaviour: describing, explaining and recommendational approach.
The authors in details describe characteristics of theoretical approaches, which are used in researches in the sphere of conflict and suggest their own systematization of these approaches as a guidance for others. They emphasize, that describing approach allow to distinguish different types of the conflict behaviour, examine their characteristics and connections. Explaining approach gives an opportunity to discover regularities between certain type of conflict behaviour and outcomes of the conflict. Recommendational approach suppose cultivation (on the basis of regularities) the certain style of behaviour for participants in the conflict.
D.Johnson, R. Johnson
Programs of conflict resolution and mediation by the persons equal status, in initial and secondary schools: review of researches.
In the article authors make following main conclusions:
The programs of conflict resolution have occurred at schools as the answer to growth of number of the conflicts between students.
The programs concentrate attention on the constructive resolution of conflict of interests.
In a class and school atmosphere of the cooperation should be created to resolve conflicts structurally.
The strategy of conflict resolution that students are chose determine results of the conflict.
The training of constructive methods in conflict resolution for students reduces the number of the conflicts "students - students".
А.Кlеmеntyеvа
Training " Behaviour in conditions of the conflict "
In this article the author offers the contents and structure specialized training "Behaviour in conditions of the conflict". Training is intended first of all for workers of sphere of education and students of secondary and high schools. In training following questions are mentioned:
· concept the conflict;
· methods of the analysis of the conflict;
· personal styles of behaviour in the conflict ;
· methods of the effective communications in conditions of the conflict ;
·
methods of the resolution of conflicts (negotiations and intermediary).
ШКОЛА
КОНСУЛЬТАНТОВ ПО УПРАВЛЕНИЮ КОНФЛИКТОМ
ПРИ КАЛУЖСКОМ ИНСТИТУТЕ СОЦИОЛОГИИ
ПРОВОДИТ НАБОР СЛУШАТЕЛЕЙ
Руководит школой Андрей Кириллович Зайцев, доктор философских наук профессор, академик МАИПиТ.
ЗА КОРОТКОЕ ВРЕМЯ ОБУЧЕНИЯ В ШКОЛЕ ВЫ СМОЖЕТЕ
· овладеть знаниями и методами консультирования в сфере управления конфликтами в организации;
· освоить теорию конфликтов, методы его анализа и разрешения;
· научиться успешно проводить переговоры в условиях конфликта;
· изучить психологические аспекты управления конфликтом;
· овладеть правовыми знаниями в области разрешения трудовых конфликтов;
· получить в качестве раздаточного материала книги профессора А.К.Зайцева “Социальный конфликт на предприятии”, “Социолог на предприятии”, книгу доктора В.Мастенбрука “Переговоры”, комплект специализированного журнала “Социальный конфликт”.
В условиях современных радикальных перемен знания причин забастовки других конфликтов на производстве, методы их предупреждения и регулирования полезны для руководителей, психологов и социологов предприятий, консультантов по управлению.
Программа курса интенсивного обучения рассчитана на 1 месяц.
Занятия будут проходить с 10 ноября по 5 декабря 1997 года
Стоимость обучения -
300 долларов США в рублевом эквиваленте.
ОБРАЩАЙТЕСЬ ПО АДРЕСУ:
248600, г. Калуга, ул. Ленина, 83, КаИС,
тел: (0842) 57-00-21
факс: (0842) 57-13-76
Уважаемый посетитель!
Чтобы распечатать файл, скачайте его (в формате Word).
Ссылка на скачивание - внизу страницы.