Prices and markets. Types of market, страница 6

1.4.1 Форма кривой предложения

Форма кривой поставки основана на идее, что фирмы будут всегда пытаться заработать максимальную прибыль. Это предположение помогает нам понять, почему поставка изгибает наклон вверх слева, чтобы исправиться, то есть, почему фирмы подготовлены поставлять больше по более высоким ценам.

Если требование на товар увеличится, то это станет более недостаточным, и его цена будет рис. Это сделает более выгодным произвести. Поставляемое количество увеличится, потому что увеличенная доходность поощрит фирмы увеличивать производство. Более высокие цены и большая прибыль также заставят больше фирм входить в промышленность.

Падение требования на продукт будет иметь тенденцию понижать свою цену. Пользующееся большим спросом падение будет означать, что по существующей цене будут лишние поставки на рынке. Фирмы будут обязаны понизить цену, чтобы избавиться от их товаров. По более низкой цене производство будет менее выгодным, и фирмы уменьшат свои продукции; будет сокращение поставки. Падение цены может также вынудить некоторые менее эффективные фирмы оставить промышленность.

Ответьте на эти вопросы, основанные на тексте выше:

4.  Как определяется спрос?

5.  Как изменения цен затрагивают спрос?

6.  Что действительно "предложение" означает?

1.5 The market price

If we bring together the supply and demand curves on to one diagram, we find that they intersect at only one price. This is the market or equilibrium price. Only at this price is the quantity demanded equal to the quantity supplied. Figure 1.3 brings together the demand curve of Figure 1.1 and the supply curve of Figure 1.2. It shows that, under the existing conditions of supply and demand, the equilibrium price will be 3$.

This equilibrium or market price is arrived at by a gradual process. If trading takes place at prices other than the market price, there will be either a shortage or a surplus, which will cause the price to move until it settles at the equilibrium level. We can use Figure 1.3 to demonstrate the process.

Suppose trading in the market begins at a price of 4$. This price will soon change, because firms will find themselves with unsold stocks. At a price of 4$, the quantity supplied is much greater than the quantity demanded, so the price will be forced downwards.

Now suppose trading begins at a price of 2$. At this price, the quantity demanded greatly exceeds the quantity supplied. There will be a shortage, which will cause the price to be bid upwards.

Only at the price of 3$ is the quantity demanded equal to the quantity supplied. At this price, there is no shortage and no surplus in the market. Therefore, 3$ is the equilibrium price.

1.6 Changes in demand

A demand curve describes what happens to the quantity demanded when the price changes and other things do not change. In the real world, however, these ‘other things’ do change. They are described as the conditions of demand. When these conditions change, the whole demand curve moves.

Students beginning the study of supply and demand are often puzzled by the term ‘changes in demand’. Unfortunately, this term is often used to describe both

1)  a movement along the demand curve, and

2)  a movement of the demand curve.

In fact, these two movements have very different causes. Figure 1.4 (over the page) should help to remove any misunderstanding about these two different movements.

·  A movement along the demand curve

In Table 1.1, the first two columns represent a normal demand schedule, and this appears as the demand curve DD in Figure 1.4 (a). This curve can be used to read off the quantities demanded when the price changes. For example, a fall in price from 5$ to 4$ leads to an increase in quantity demanded from 120 units to 150 units (see Table 1.1). This is described as an increase in the quantity demanded or an extension of demand. Similarly, a rise in price from 4$ to 5$ leads to a decrease in the quantity demanded or a contraction of demand from 150 units to 120 units. (These movements assume that nothing else change when the price of the product changes).