4радости и мира в вере, избыточествовати вам во уповании, силою
4Духа Святаго".
4После ходатайственных молитв (intercessio, или деисиса)
4священник возглашает: "И даждь нам единеми усты и единем
4сердцем славити и воспевати пречестное и великолепное имя
4Твое, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки
4веков". - "Да единодушно едиными усты славите Бога и Отца
4Господа нашего Иисуса Христа" (Рим. 15:6).
4После "Отче наш" священник читает молитву: "Благодарим
4Тя, Царю Невидимый, Иже неисчетною Твоею силою вся
4содействовал еси и множеством милости Твоея от небытия в бытие
4вся привел еси" - "Ты убо, Владыко, предлежащая всем нам во
4благое изравняй по коегождо потребе" (Рим. 8:18).
4"Вемы же, яко любящым Бога вся поспешествуют во благое,
4сущым по предуведению званным".
4В 1-й благодарственной молитве по Св. Причащении:
4"Благодарю Тя, Господи Боже мой, яко не отринул мя еси
4грешнаго, но общника мя быти Святынь Твоих сподобил еси..." 4"Даждь быти сим и мне во исцеление души и тела..., в веру
4непостыдну, в любовь нелицимерну" (Рим. 12:9).
4Кульминация Евхаристии - эпиклеза (призывание Духа
4Святаго): "Еще приносим Ти словесную сию и безкровную службу и
4просим, и молим, и милися деем, низпосли Духа Твоего Святаго
4на ны и на предлежащия Дары сия". Первая часть эпиклезы
4основана на Рим. 12:1 - "Умоляю вас, братия, представьте тела
4ваши в жертву живую, святую, благоугодную Богу для разумного
4служения вашего". Этот же стих использован и в ходатайственных
4молитвах (intercessio, или деисис): "Еще приносим Ти словесную
4сию службу о вселенней, о святей соборней и апостольстей
4Церкви, о иже в чистоте и честнем жительстве пребывающих...".
4Рим. 13:12-14 - 14:1-4 (Рождество Иоанна Предтечи и
4Неделя сыропустная) - "Братие, ныне ближайшее нам спасение,
4нежели егда веровахом. Нощь убо прейде, а день приближися.
4Отложим убо дела темная и облечемся во оружие света...
4Облецытеся Господем нашим Иисус Христом, а плоти угодия
4не творити в похоти...
4Ядый не ядущаго да не укоряет, и не ядый ядущаго да не
4осуждает: Бог бо его прият. Ты кто еси судяй чуждему рабу?
4Своему господеви стоит или падает, станет же: силен бо есть
4Бог поставити его".
4Молитва Херувимской песни (Литургия Василия Великого),
4введена в 6 веке при императоре Юстине II: "Никтоже достоин от
4связавшихся плотскими похотьми и сластьми приходити или
4приближитися или служити Тебе, Цврю славы; еже бо служити Тебе
4велико и страшно и самем Небесным Силам... Тя убо молю Единаго
4Благаго и Благопослушливаго: призри на мя грешнаго и
4непотребнаго раба Твоего и очисти мою душу и сердце от совести
4лукавия и удовли мя силою Святаго Твоего Духа (перефраз из
4Рим. 15:13) облеченна благодатию священства предстати Святей
4Твоей сей трапезе и священнодействовати Святое и Пречистое
4Твое Тело и Честную Кровь".
4На великом входе после поминовения и вхождения в алтарь,
4поставления на Престол Св. Чаши и Св. Дискоса и каждения Св.
4Даров священник и диакон поминают друг друга. Диакон:
4"Помолися о мне, владыко святый". Священник: "Дух Святый
4найдет на тя и сила Вышняго осенит тя" (архангельское
4приветствие Божией Матери - Лк. 1:35). Диакон: "Той же Дух
4содействует нам вся дни живота нашего" - перефраз Рим. 8:26
4("Аще и Дух способствует нам в немощех наших: о чесом бо
4помолимся, якоже подобает, не вемы, но Сам Дух ходатайствует о
4нас воздыхании неизглаголанными").
4Рождество, Богоявление, Лазарева суббота, Великая
Уважаемый посетитель!
Чтобы распечатать файл, скачайте его (в формате Word).
Ссылка на скачивание - внизу страницы.