Благословляйте гонителей ваших; благословляйте, а не проклинайте. Уарство Божие не в слове, а в силе, страница 5

 4радости и мира в вере, избыточествовати вам во уповании, силою

 4Духа Святаго".

 4После ходатайственных  молитв (intercessio,  или деисиса)

 4священник возглашает:  "И даждь  нам  единеми  усты  и  единем

 4сердцем  славити  и  воспевати  пречестное  и великолепное имя

 4Твое,  Отца и Сына и Святаго Духа,  ныне и присно  и  во  веки

 4веков".  -  "Да  единодушно  едиными  усты славите Бога и Отца

 4Господа нашего Иисуса Христа" (Рим. 15:6).

 4После "Отче  наш"  священник читает молитву:  "Благодарим

 4Тя, Царю   Невидимый,   Иже   неисчетною   Твоею   силою   вся

 4содействовал еси и множеством милости Твоея от небытия в бытие

 4вся привел еси" - "Ты убо,  Владыко,  предлежащая всем нам  во

 4благое изравняй по коегождо потребе" (Рим. 8:18).

 4"Вемы же,  яко любящым Бога вся поспешествуют во  благое,

 4сущым по  предуведению  званным".

 4В 1-й   благодарственной   молитве   по  Св.  Причащении:

 4"Благодарю Тя,  Господи  Боже  мой,  яко  не  отринул  мя  еси

 4грешнаго, но  общника мя быти Святынь Твоих сподобил еси..."  4"Даждь быти сим и мне во исцеление  души  и  тела...,  в  веру

 4непостыдну, в любовь нелицимерну" (Рим. 12:9).

 4Кульминация Евхаристии   -   эпиклеза   (призывание  Духа

 4Святаго): "Еще приносим Ти словесную сию и безкровную службу и

 4просим, и молим,  и милися деем, низпосли Духа Твоего Святаго

 4на ны и  на  предлежащия  Дары  сия".  Первая  часть  эпиклезы

 4основана на Рим.  12:1 - "Умоляю вас, братия, представьте тела

 4ваши в жертву живую,  святую,  благоугодную Богу для разумного

 4служения вашего". Этот же стих использован и в ходатайственных

 4молитвах (intercessio, или деисис): "Еще приносим Ти словесную

 4сию  службу  о  вселенней,  о  святей  соборней и апостольстей

 4Церкви, о иже в чистоте и честнем жительстве пребывающих...".

 4Рим. 13:12-14  -  14:1-4  (Рождество  Иоанна  Предтечи  и

 4Неделя сыропустная) - "Братие,  ныне ближайшее  нам  спасение,

 4нежели егда  веровахом.  Нощь  убо прейде,  а день приближися.

 4Отложим убо дела темная и облечемся во оружие света...

 4Облецытеся Господем  нашим Иисус Христом,  а плоти угодия

 4не творити в похоти...

 4Ядый не  ядущаго  да не укоряет,  и не ядый ядущаго да не

 4осуждает: Бог бо его прият.  Ты кто еси  судяй  чуждему  рабу?

 4Своему господеви  стоит или падает,  станет же:  силен бо есть

 4Бог поставити его".

 4Молитва Херувимской  песни  (Литургия  Василия Великого),

 4введена в 6 веке при императоре Юстине II: "Никтоже достоин от

 4связавшихся плотскими   похотьми   и  сластьми  приходити  или

 4приближитися или служити Тебе, Цврю славы; еже бо служити Тебе

 4велико и страшно и самем Небесным Силам... Тя убо молю Единаго

 4Благаго и  Благопослушливаго:  призри   на   мя   грешнаго   и

 4непотребнаго раба Твоего и очисти мою душу и сердце от совести

 4лукавия и удовли мя силою Святаго  Твоего  Духа  (перефраз  из

 4Рим. 15:13)  облеченна  благодатию священства предстати Святей

 4Твоей сей трапезе и  священнодействовати  Святое  и  Пречистое

 4Твое Тело и Честную Кровь".

 4На великом входе после поминовения и вхождения в  алтарь,

 4поставления на Престол Св.  Чаши и Св.  Дискоса и каждения Св.

 4Даров священник  и  диакон  поминают   друг   друга.   Диакон:

 4"Помолися о  мне,  владыко  святый".  Священник:  "Дух  Святый

 4найдет на  тя  и  сила  Вышняго  осенит   тя"   (архангельское

 4приветствие Божией  Матери - Лк.  1:35).  Диакон:  "Той же Дух

 4содействует нам вся дни живота нашего" -  перефраз  Рим.  8:26

 4("Аще и  Дух  способствует  нам  в  немощех наших:  о чесом бо

 4помолимся, якоже подобает, не вемы, но Сам Дух ходатайствует о

 4нас воздыхании неизглаголанными").

 4Рождество, Богоявление,   Лазарева    суббота,    Великая