Baumol, William, and David Bradford, “Optimal Departures from Marginal Cost Pricing,” American Economic Review 60 (1970 г.), стр. 265-283.
Boiteux, Marcel, “Sur la Gestion des Monopoles Publics Astreints a l’Equilibre Budgetaire,” Econometrica 24 (1956), 22-40. Опубликована на английском языке под заголовком: “On the Management of Public Monopolies Subject to Budgetary Constraints,” Journal of Economic Theory 3 (1971 г.), стр. 219-240.
Ekstrom, Alf, “Can the Rail Sector Be Treated Like Roads?”, выступление на семинаре "Реформирование, реструктуризация и конкуренция в секторе железнодорожного транспорта", Научный центр Организации экономического сотрудничества и развития при Госсовете Китайской Народной Республики, Пекин, январь 2002 г.
Estache, Antonio, Andrea Goldstein, and Russell Pittman, “Privatization and Regulatory Reform in Brazil: The Case of Freight Railways,” Journal of Industry, Competition and Trade 1 (2001 г.), стр. 203-235.
Friedlaender, A.F., and R.H. Spady, “A Derived Demand Function for Freight Transportation,” Review of Economics and Statistics 62 (1980 г.), стр. 432-441.
Friedlaender, A.F., and R.H. Spady, Freight Transport Regulation: Equity, Efficiency, and Competition in the Rail and Trucking Industries, Кеймбридж, Массачусетс: MIT Press, 1981 г.
Gagnepain, Philippe, and Marc Ivaldi, “Incentive Regulatory Policies: the Case of Public Transit systems in France,” RAND Journal of Economics 33 (2002 г.), стр. 605-629.
Haase, Dagmar, “New Train Path Pricing System at Deutsche Bahn, DB Netz, 2001 г.
Hicks, J.R., The Theory of Wages, London: MacMillan, 1935 г.
Hsing, Y., “Estimating the Impact of Deregulation on the Elasticity of the Demand for Railroad Services,” International Journal of Transport Economics 21 (1994 г.), стр. 301-312.
Hylen, Bertil, “An Examination of Rail Infrastructure Charges,” неопубликованный доклад, Statens vag-och transportforskningsinstitut, 1998.
Hylen, Bertil, Access to the Rail Network in Some European Countries, VTI notat 47A-2001, Национальный институт дорог и транспорта Швеции, 2001 г.
Jansson, Jan Owen, “An Analysis of the Rail Transport System,” (1998) in Chris Nash, et al., Railways, Нортэмптон, Массачусетс: Elgar (Classics in Transport Analysis), 2002 г.
Jones, Leroy, Pankaj Tandon, and Ingo Vogelsang, Selling Public Enterprises: A Cost-Benefit Methodology, Кеймбридж, Mассачусетс: MIT Press, 1990 г.
Kaserman, David, and John Mayo, Government and Business: The Economics of Antitrust and Regulation, Нью-Йорк: Dryden Press, 1995 г.
Kennan, John, “The Hicks-Marshall Rules of Derived Demand: An Expository Note,”неопубликованная рукопись, Университет Висконсин-Мэдисона, октябрь, октябрь 1998 г.
Laffont, Jean-Jacques, and Jean Tirole, Competition in Telecommunications, Кеймбридж, Mассачусетс: MIT Press, 2000 г.
Lerner, Abba, “The Concept of Monopoly and the Measurement of Monopoly Power,” Review of Economic Studies 1 (1934 г.), стр. 157-175.
Lipsey, R.G., and R.K. Lancaster, “The General Theory of the Second Best,” Review of Economic Studies 11 (1956 г.).
Monti, Mario, “Effective Competition in the Railway Sector: A Big Challenge,” выступление на ежегодном приеме UNIFE, Брюссель, 21 мая 2002 г.
Newbery, David, “Lessons from Other Utilities,” in UK Office of the Rail Regulator, The Structure of Rail Track Access Charges, апрель 1998 г.
Newbery, David, Privatization, Restructuring, and Regulation of Network Utilities, Кеймбридж, Mассачусетс: MIT Press, 2000 г.
Уважаемый посетитель!
Чтобы распечатать файл, скачайте его (в формате Word).
Ссылка на скачивание - внизу страницы.