Grammar: Ways of Expressing the Future; Prepositions of Time, Place and Direction; Numerals; Adjective; Adverb; Degrees of Comparison of Adjectives and Adverbs, страница 3

1.  Через пять лет она снова вернулась в свой родной город. 2. Во время поездки в Париж Майк и Элен очень подружились. 3. В течение всего месяца, который она провела на берегу моря, у нее было отличное настроение. 4. Во время нашего разговора я так и не понял, к чему он ведет. 5. Он решил остаться в Украине до конца своей жизни. 6. В этом году у меня, наверное, не получится съездить в Европу в августе, но, может быть, удастся это сделать в начале осени. 7. Они решили остаться на побережье до конца месяца, так как погода была отличной. 8. Каждый год они стараются провести отпуск где-то заграницей. 9. Занятия и подготовка к ним отнимали много времени и иногда Энн приходилось заниматься по ночам. 10. Она обещала заскочить ко мне после пяти по дороге с работы. 11. Не пытайся застать ее дома после 8 утра, в это время она уезжает на учебу. 12. Утром я получила письмо от своей племянницы из Киева. 13. Элен пришлось задержаться в Харькове до пятницы, так как контракт подписали не сразу. 14. Дэйв два года провел в Нью Йорке, изучая английский язык. 15. Он закончил писать имейл в перерыве между парами. 16. Когда он, наконец, добрался домой, было уже далеко за полночь. 17. Он начал работать в этой корпорации в 2013 году. 18. Два года он путешествовал по разным городам в поисках подходящей работы. 19. В течение года они внимательно следили за событиями в США. 20. После ужина она рассказывала детям истории о далеких странах. 21. Когда ей было 20, ей приходилось работать с утра до вечера, чтобы заработать необходимые деньги. 22. Джейн планировала выплатить деньги за домик в деревне до 2020 года. 23. Он должен закончить работу через 48 часов. 24. Она спустилась вниз только примерно в четверть третьего. 25. Пока что, вы свободны делать то, что вам нравится.

11.  Fill in the gaps with suitable prepositions.

1.  The classes begin … eight o'clock. 2. … summer we get up late … the morning. 3. The second term of the university begins … the 9th of February. 4. Last year I stayed at my friends' … July … August. 5. The examination session continues … 25 June. 6. Many new houses were built … the year 2010. 7. … the examination session we will have our summer holidays. 8. Many students go to the seaside … their summer holidays. 9. … summer we have holidays … two months. 10. Come and see me … four and five.

12. Give Russian equivalents to the following words and word combinations:

Nouns: tool, forerunner, abacus, multitude, rod, pebble, addition, subtraction, multiplication, division, mathematitian, cloth, descendant, loom, pattern, precision.

Verbs: to classify, to modify, to transmit, to preserve, to trace back, to contribute to, to attribute to, to slide, to weave, to manufacture, to replace.

Adjectives: widespread, so-called, ancient, outstanding, diverse, unreliable, sufficient.

Word combinations: in fact, a punched card.

13. Read and translate Text 1:

Prehistory

Our interest lies with machines that classify and modify information rather than merely transmit it or preserve it. The machines that do this are the computers and the calculators, the so-called mind tools. The widespread use of machines for information processing is a modern development. But simple examples of information-processing machines can be traced back to ancient times. The following are some of the most important forerunners of the computer.

The Abacus. A complete history of computing would include a multitude of diverse devices such as the ancient Chinese abacus. The abacus is often wrongly attributed to China. In fact, the oldest surviving abacus was used in 300 B.C. by the Babylonians. The abacus is still in use today, principally in the Far East. A modern abacus consists of rings that slide over rods, but the older one dates from the time when pebbles were used for counting. The Latin word for pebble is calculus, from which we get the words abacus and calculate.