Перевод 17 текстов с русского на белорусский язык (Причины изучения истории. Отличие мудрости от ума), страница 3

     Магчыма  многае  са  свайго  мiнулага  забыць,   чалавечая    памяць

рацыянальна, але ёсць асабiстая памяць, перадаючаяся ад бацькi  да  сына,

ад дзеда да ўнука  напрацягу  бясконцага  рада  пакаленняў,  яна  жыве  ў

чалавеку з моманту яго з'яўлуння да апшняга дыхання,  я  бы  сказаў,  што

гэта i ёсць памяць роднай зямлi, складваючуюся вякамi i тысячагоддзямi.

     Зямля без могiлкаў продкаў  - чужая i незразумелая зямля, i нездарма

ўсялякае чужаземная навала iмкнецца напярод усяго знiшчыць святынi памяцi

народа, сцерцi з лiка зямлi  магiльнiкi,  перайменаваць  усё  звязанае  з

глубокай айчыннай гiсторыяй...

//---------------------------------------------------------------------//

     Чтение -  это не такое простое дело, как может показаться  на первый

взгляд.  Не  случайно   работа  над   книгой   стала  предметом  изучения

психологов.  Они  выработали методику работы  с книгой,  которая помогает

лучше осмыслить и усвоить текст прочитанного.

     Необходимо  помнить,   что  научной,  научно  популярной  литературы

требует настойчивости, упорства, усидчивости. Готовя уроки, вы, вероятно,

обращали внимание на  то, что нередко, чтобы усвоить тот или иной текст в

учебнике,  приходится  читать   его  несколько   раз,   а   иногда   даже

конспектировать,  делать выписки. Трудно понять текст какого-то параграфа

или раздела в учебнике, не зная содержания предыдущего материала.

     Работать  с  книгой  надо  систематично  и  последовательно,   а  не

урывками, от случая к случаю. Вдумайтесь в слова  выдающегося  физиолога,

академика К.М.Быкова: "Умственный и физический труд подчинены одним и тем

же  законам.  Его продуктивность  зависит  прежде  всего  от постепенного

втягивания в  работу.  Работа  рывками или частые  смены  одной работы на

другую вредно вредно отзываются на продуктивности как умственного,  так и

физического труда.

     ...  Бессистемность  и беспорядочное  распределение  времени ведёт к

гибели всякого дела".

//---------------------------------------------------------------------//

     Чытанне  -  гэта не такая простая справа, як можа паказацца на першы

погляд. Не здарма праца над кнiгай стала аб'ектам  вывучання  псiхолагаў.

Яны  распрацавалi  методыку  працы  над  кнiгай,  якая  дапамагае   лепей

асэнсаваць i засвоiць текст прачытанага.

     Неабходна памятаваць, што навуковая, навукова-папулярная  лiтаратура

патрабуе  настойлiвасцi,  упартасцi,  уседлiвасцi.  Рыхтуючы  урокi,  вы,

верагодна, звярталi ўвагу на тое, што нярэдка, каб засвоiць той  цi  iншы

тэкст у падручнiку, прыходзiцца чытаць яго некалькi  разоў,  а  iншы  раз

нават канспектаваць,  рабiць  выпiскi.  Цяжка  зразумець  тэкст  якогасцi

параграфа цi раздзела у падручнiку, не ведая сэнсу папярэдняга матэрыяла.

     Працаваць з кнiгай трэба сiстэматычна i паслядоўна, а  не  ўрыўкамi,

ад выпадка да выпадка. Удумайцеся ў словы выдатнага фiзiёлага,  акадэмiка

К.М.Быкава: "Разумовы i  фiзiчны  труд  падпарадкаваны  адным  i  тым  жа

законам. Яго прадуктыўнасць залежыць перш за ўсё ад паступовага ўцягвання

ў працу. Праца рыўкамi цi  частые  змены  адной  працы  на  iншую  дрэнна

адгукаюцца на прадуктыўнасцi як разумовай, так i фiзiчнай працы.

     ...  Бессiстэмнасць i  беспарадачнае  размеркаванне  часу  вядзе  да

гiбелi ўсялякй справы".


//---------------------------------------------------------------------//

     Письмо - великое  достояние человечества, великое достояние  каждого

народа, овладевающего  письменностью, и  каждого грамотного человека. Оно

используется   во   всех  областях   деятельности  людей:  в  организации

производства,  в  науке и  литературе, в  массовой информации и  связи, в

международных и политических  отношениях,  в  просвещении  и образовании.

Письмо - непреходящая  память  человечества, так как он хранит известия о

событиях и  делах  прошлых веков  и  тысячелетий.  Письмо  -  это  "врата

учёности", так как всё начинается с обучения письму и чтению.

     Возникновение  письма было показателем того,  что общество  достигло

определённого  уровня  хозяйственного  и  политического развития:  письмо