Методические указания к выполнению контрольной работы для студентов заочной формы обучения по программам, реализуемым в сокращенные сроки, страница 7

____________ (to visit) us next month.

11) Usually I ______ (to enjoy) parties, but I _____ (not to like) this

one.

12) Mmm! The soup _______ (to smell) so delicious.

13) How _____ you _____ (to feel)? - Not bad, a headache ____ (to

stop).

14) Look! What fine weather! The sun ______ (to shine) and birds _______ (to sing).

15) I _____ (to adore) mushroom hunting, this _____ (to be) my favorite hobby.

6.  Допишите предложения, используя подходящие модальные глаголы, данные в скобках. Переведите предложения.

1)  How _______ (смеешь) you hit a child.

2)  Sometimes even the strongest people ______ (нуждаются) help.

3)  You _____ (не следует) behave yourself like this!

4)  It's getting dark. She _____ (должна, приходится идти) home.

5)  Every man ______ (обязан) observe the law.

6)  You _______ (нельзя) swim in such cold water.

7)  You _______ (можешь) visit me if you want.

8)  Children _______ (должны) to take care of their parents when they are old.

9)  _______ (могу) I go home now?

10) You _______ (нельзя) smoke here!

7.  Переведите предложения с русского языка на английский, используя верный модальный глагол.

1)  Я умею кататься на лыжах.

2)  Вам не следует откладывать визит.

3)  Могу я выпить чашку чая?

4)  Вы должны помогать друг другу.

5)  Извините, я не могу помочь вам.

6)  Каждый человек должен платить налоги.

7)  Вы умеете водить машину?

8.  Выберите подходящие синонимы к выделенным словам.

1)  Can I book a table for two? - Yes, please. What time?

a)  suggest

b)  serve

c)  reserve

2)  I would like to have a room for two for a week.

a)  a duplex

b)  a double room

c)  a single room

3)  I would like to drink a cock-screw

a)  lemon juice with vodka

b)  tomato juice with vodka

c)  orange juice with vodka

4)  His car was badly damaged in the accident

a)  wounded

b)  hurt

c)  bitten

5)  After the break they continued working.

a)  started

b)  went on

c)  finished

9.  Выберите наиболее подходящий ответ для предложенной ситуации

1)  - Sorry to disturb you. I've got a problem.

-__________________

a)  Oh, yes? What's the matter?

b)  Does it really matter?

c)  Well- well

2)  - No, I'm afraid these shoes don't quite fit.

-__________________

a)  Absolutely delighted

b)  Try another pair, please

c)  Let me just look in my diary

3)  - Excuse me, could I have a time-table for Birmingham, please?

-__________________

a)  This is a very bad line

b)  Be wiser, please

c)  Just a minute, please

4)  - I'm awfully tired.

-__________________

a)  I'm sorry, but that's impossible

b)  I wish you didn't work so much

c)  Could you be quite, please?

5)  - Could you serve a single room for me?

-__________________

a)  Sure, how many nights?

b)  Will you send it later?

c)  That's incredible

6)  -  1 suppose we could discuss that privately

-__________________

a)  I don't mind. Let's go to my room

b)  The thing is I'm very hungry

c)  I'll check it if you want

7)  - 1 have a really bad memory for phone numbers

-__________________

a)  You should have them in your diary

b)  That sounds terrible

c)  That's not a bad idea

8)  - It was so silly of me to do that

-__________________

a)  I'll probably do it next week

b)  Just forget about it

c)  Try again if you want

10.  Пользуясь правом словообразования, образуйте следующие части речи

a)  образуйте существительные при помощи суффиксов и переведите их.

- ing: to build   to land    to begin     to learn      to remember

- ment: to treat    to move    to fulfill     to manage    to agree

- dom:   free                      king                      wise

- er:      to count         to cook      to stick    to work      to manage