Формирование лексических навыков по теме "Страны и континенты". Воспитание бережного отношения к природе

Страницы работы

Содержание работы

(17.03.2008), 4Б

Тема: Страны и континенты.

Цель:

1.  Формирование лексических навыков по теме «Страны и континенты».

2.  Развитие логического мышления, мыслительных операций анализа-синтеза, развитие навыков межличностной коммуникации.

3.  Воспитание бережного отношения к природе.

Сопутствующие задачи: развитие навыков аудирования.

Оборудование: компьютер, магнитофон.

Материал: картинки с животными, раздаточный материал, домино.

Ход урока

Этап урока

Цель этапа

Содержание

Режим

Время

Контроль

Примечание

Организа ционный момент

Сообщение целей и задач урока

Good morning, boys and girls! Today we continue our journey around the world. We’ll learn more about the animals that live on different continents.

T-Cl

1

учитель

Фонетическая разминка

Развитие фонетических навыков

And I want to start our lesson with the following tongue twisters:

Chester Cheetah chews a chunk of cheep cheese.

This is the sixth zebra snoozing thoroughly.

Who will try to read the sentences?

Read all together, read it to each other.

Practice for a minute. Let’s say it once again.

P-Cl

P-P

3-4

Учитель,

Самоконтроль,

Взаимокнтроль  

Картинки со скороговорками

Проверка домашн. задания

Актуализация полученных знаний

Zebras and cheetahs, pandas and penguins live on different continents.

What continents do you remember? Name them.

Show them, please.

Every continent is unique and has its unique nature.

So I offer you to make a review. Look at the picture and say what it is.

Now work in groups of 3-4 and say about deserts, seas and oceans and mountains.  

P-Cl

Р-Р

2-3

5

Учитель

Работа у карты.

Мультимедиа

Активизация ранее изученных лексических единиц

Now look at the pictures, name the animals and say where they live.

Octopuses, whales and dolphins live in oceans.

Lions, ostriches, and zebras and cheetahs live in grasslands.

Camels, lizards and snakes live in deserts.

You’ll work in groups and make a domino. At the end of your work you’ll get a text and you are to guess what animal it is.

  1. These birds are white and black. They live in Antarctica and like cold weather. They can’t fly and walk slowly, but they can swim very fast. They live in big groups because it’s easier to stay warm together.
  2. They live in Africa. They enjoy grasslands. They like water and when it is hot, they stay in water the whole day. They eat grass and leaves. They are very heavy and big, but they can run very fast and are good swimmers.

Now some animals hid on the map. Open your workbooks at page 52, exercise 1. Let’s look at the map and find them. Work in pairs. Then we’ll check the answers.

P-Cl

P-Gr

P-P

2

3-4

2-3

Учитель

Взаимоконтроль

Взаимоконтроль, учитель

Мультимедиа

Домино

Работа по рабочей тетради

Ознакомление с новыми лексическими единицами

Расширение словарного запаса учащихся

There are some animals we can be afraid of:

To be afraid of -- What is it? I’m afraid of  spiders.

Think what you are afraid of

Let’s make a snowball: I’m afraid of snakes. Olga Valerievna is afraid of snakes. I’m afraid of cats…

Look at the animals we are sometimes afraid of.

A fly, a bat, a spider, an ant, a bee, a caterpillar.

Let’s read them altogether.

Chinese whisper: I’m afraid of bats, spiders.

T-CL

P-P

2

3-5

2

Учитель

Учитель

Схема речевой единицы

Рисунки с животными

Физкультминутка

Разрядка, снятие напряжения

Let’s listen to the song of questions. Are you afraid of spiders?

Let’s try to act the song out.

T-Cl

3

Учитель

Магнитофон, кассета

Первичное закрепление изученного материала

Формирование навыков употребления

Let’s make “opinion poll”. You have cards with questions: Ask these questions to each other.

Are you afraid of bats?

Are you afraid of rats?

Are you afraid of flies?

Are you afraid of bees?

Are you afraid of caterpillars?

Are you afraid of ants?

Are you afraid of spiders?

Are you afraid of frogs?

Are you afraid of snakes?

Are you afraid of mice?

P-P

3-5

Взаимоконтроль

Карточки для “opinion poll”

Аудирование текста

Предаудирование (введенпие в ситуацию, снятие языковых трудностей)

Do you remember our main characters? Maggie, Steve, Kevin. Listen to them and choose what they are afraid of.

Let’s read this dialogue, page 127, ex.8

Самоконтроль

Подведение итогов

Оценка работы учащихся

Разбор ошибок учащихся, выставление отметок.

Рефлексия.

Похожие материалы

Информация о работе

Предмет:
Педагогика
Тип:
Методические указания и пособия
Размер файла:
77 Kb
Скачали:
0