Развитие креативных способностей учащихся; формирование положительной мотивации к изучению иностранного языка

Страницы работы

5 страниц (Word-файл)

Содержание работы

Тема: Еда

Цель:

Практическая: Формирование лексических навыков диалогической речи (запрос информации и выражение отношения к еде).

Развивающая: Развитие креативных способностей учащихся; формирование положительной мотивации к изучению иностранного языка;

Воспитательная: Воспитание вежливого отношения друг к другу.

Сопутствующие задачи: Формирование аудитивных навыков.

Оборудование: рисунки с едой, фрукты-бутафория, аксессуары официантов, фрагменты комиксов для диалога, карточки со звуками и буквами, кассеты.

Литература: “Magic Time 1”, глава 2, кассета “Magic Time 1” Часть 1. учебное пособие «Magic Box» Н.М.Седунова, А.Ф.Каркашин и др.

Ход урока.

Этап

Содержание

Время

Режим

Способ контроля

Примеч.

Организационный момент

Good morning, children!

How are you today?

Today we are going to the café, read the menu and play.

1-2 мин.

T-P

Учитель

сидят по три человека

Фонетическаязарядка

1.Let’s revise the following sounds. Match the sounds with the words.

[w] water

[e] eggs

[l] lemon

[k] carrots

[o] oranges

[m] meat

Give the corresponding letters. 2First let’s revise the letters with the song (кассетаалфавит).

What word do we have?

(Welcome) I’m hungry. Are you hungry?

5 мин.

T-P

Учитель

Взаимоконтроль

на обратной стороне доски выходят к доске

Активизация ранее изученных речевых единиц в диалоге «В кафе»

3.  Welcome to the café. Can you see the menu? What’s on the menu today? Try to read the following words (three menus):

meat

chicken

hot dogs

pizza

oranges

apples

bananas

juice

coffee

milk

water

tea

What is your favourite food?

What do you like to eat?

What do you like to drink?

4. Work in pairs and ask each other these questions.

Let’s try to act the three dialogues. One is a waiter. The two others are visitors. Let me show you.

Good morning! Come in, sit down, please.

Thank you.

What do you like to eat?

I like to eat chicken.

Here you are. What do you like to drink?

I like to drink milk.

Here you are.

Thank you.

Now let me see who likes coffee and who likes tea (рисункиостаютсяудетей).

5.Декламирование стихотворения Who likes coffee.

5-7 мин.

P-P

учитель взаимоконтроль

в центре

Аудирование текста «В кафе у Попугая Пита»

6.Peter the parrot has got a café. Now listen to the text and tell me, please, Who comes to the café? What is her favourite food? (кассета)

Ответы на поставленные вопросы.

7.Listen to the text once again and put the pictures in the correct order.

8.Now let’s play a game a spoilt telephone. I tell you the phrases from the dialogue. Pass it to each other:

Have some apples, please.

Have some bananas, please.

I don’t like oranges.

I don’t like lemons.

I haven’t got any chicken.

I can see a chicken.

9. Take your food, please, and offer it to each other.

 

Now, let’s have a rest and sing our song.

до 10 мин.

T-Cl

T-P

P-P

Учитель

Взаимоконтроль

Физкультминутка

I like to eat, eat…

1 мин.

Отгадывание загадок

10. Peter the Parrot has a lot of visitors. Who comes to his café? (A monkey, a mouse, a cat, a cow). Now guess the riddles. What is their favourite food? But before listening tell me, please What is it? (показываю мороженое). В английском языке одно и то же слово может обозначать и еду (что? шоколад) и вкус (какой?). a sweet? -- sweet

Аудирование+смысловая догадка.

Составление собственных загадок.

A mouse likes carrots and apples, too. Yummy, Yummy. (бутафория)

Инсценировка стихотворения.

3-5 мин.

T-Cl

животные a monkey, a mouse, a cat, a cow

Резерв (Диалог «Мороженое»)

Рефлексия

Our lesson is almost over. Before we say goodbye tell me, please, what do you think about it? It is like to eat a lemon or a peach.(Boys and girls take their cards to the )

2 мин.

Подведение итогов, оценка работы ребят


Похожие материалы

Информация о работе