Past Perfect Passive. Present Perfect Passive. Present Continuous Passive

Страницы работы

9 страниц (Word-файл)

Содержание работы

Министерство образования Республики Беларусь

Учреждение образования

БЕЛОРУССКИЙ ГОСУДАРСТВЕННЫЙ УНИВЕРСИТЕТ

ИНФОРМАТИКИ И РАДИОЭЛЕКТРОНИКИ

Контрольная работа по курсу

"Английского языка"

вариант № 5

                                                                   .

                                                            группа №702221, шифр №10

                                                              Адрес: 220039, г. Минск, ул. Чкалова,

                                                                             дом № 19, квартира № 3 е-мейл

ВАРИАНТ 5

I. Перепишите следующие предложения, подчеркните и определите в каждом из них все видовременные формы и залог глагола-сказуемого (см. образец). Переведите предложения на русский язык.

1. Before that houses had been built not on such a large scale there. Past Perfect Passive Прежде всего там построили дом не в током большом масштабе

2. Now the situation has been changed. Present Perfect Passive Сейчас ситуация изменилась

3. Rural communities are being developed comprehensively at present according to existing master plans. Present Continuous Passive В настоящее время всесторонне развиваются сельские общины в соответствии с существующими высококвалифицированными планами

4. Together with residential houses modern public buildings are being erected. Present Continuous Passive В месте с жилыми домами воздвигаются современные общественные сооружения

II. Перепишите следующие предложения и переведите их на русский язык, обращая внимание на разные значения слов it, that, one.

1. The new types of telephone are much better than the old ones. Новые образцы телефонов намного лучше, чем старые

2. It was one of the questions that the commission had to settle. Это был один из вопросов, который комиссия должна была решить

3. Тhе fact is identical with that mentioned above. Этот факт – идентично с тем, упомянутым выше

III. Перепишите предложения и переведите их на русский язык, обращая внимание на разные значения глаголов to be, to have, to do.

1. We are to take certain special steps to reduce our losses. Мы должны предпринять определённые экстренные шаги, чтобы сократить наши потери

2. To meet this large demand for power, more generation capacity has necessarily to be created. Необходимо создать большие объёмы чтобы удовлетворить возросший спрос на энергию

3. But this new kind of device has to be handled very carefully. Но с этим новым изобретением следует обращаться очень осторожно

4. I do appreciate you. Я же ценю тебя

IV. Перепишите следующие предложения и переведите их на русский язык, обращая внимание на функцию инфинитива.

1.The question to be adopted was not definitely settled. Принятый вопрос не был решён окончательно 

2. We endeavoured to minimize the old disadvantages. Мы пытаемся сократить старые потери

3. То earn money for our holiday was my brother's idea. Заработать деньги для нашего праздника была идея моего брата

4. Dancing gives one a lot of pleasure, you can relax and enjoy music. Танец даёт нам одно из самых больших удовольствий, когда ты можешь расслабиться  и наслаждаться музыкой

V. Перепишите следующие предложения и переведите их на русский язык, обращая внимание на бессоюзное подчинение.

1. I'm sure they know next to nothing about us. Я уверена, что они почти ничего не знают о нас

2. I think she'll make him give me the money back. Я думаю, она заставит его вернуть мне деньги

VI. Прочтите и устно переведите 1-6-й абзацы текста. Перепишите и письменно переведите 3, 4 и 5-й абзацы.

HALLOWEEN HISTORY

1. Halloween began more than 2,000 years ago among the Celtic people of Britain and France. As the days became colder and darker every autumn, the Celts made up a story to explain why winter came and all the crops and flowers died.

2. The Celts believed in a sun god who made the crops grow. But each year the sun god was attacked and held prisoner for six months by an evil power called Samhain.

3. On October 31, Celtic priests ( called Druids ) held a new year's ceremony to mark the weakening of the sun god and the triumph of Samhain. These priests wore long, flowing white robes and met on hilltops to light bonfires.

4. Sometimes the Druids would hurl animals or prisoners into the fires to please the cruel Samhain. The fire was strong and hot like the sun, the Druids felt sure that evil spirits would fear the fire. The priests thanked the sun god for the last good harvest, and at midnight they asked Samhain to let brightness and warmth return to the Earth.

5. When the Romans conquered Britain and France, they added to the Celtic Samhain festival. The Romans had two festivals called Feralia and Pomona Day that gradually blended with the Samhain festival. Feralia was a festival to honor the dead. On Pomona Day, Romans would spread out apples and nuts to show their thanks for a good harvest. The Halloween custom of bobbing for apples comes from the Roman ceremonies on Pomona Day.

6. The Catholic Church contributed the name "Halloween" to all these traditions. November 1 is the Catholic holiday of All Saints' Day, which honours all saints who died for their faith. The night before All Saints' Day -October 31- was called "All Hallow Eve". Eventually, this name became shortened to "Halloween".

Похожие материалы

Информация о работе