to expose to risk — подвергнуть риску
living things – живые существа
resistant – сопротивляющийся, стойкий, прочный
a victim - жертва
nauseous – вызывающий тошноту
blind - слепой
to suffer - страдать
a hearing loss – потеря слуха
to prohibit - запрещать
Прочитайте и переведите на русский язык
Chemical Wastes
(1)Many industries produce chemical wastes that can be toxic. (2)Toxic substances are chemicals or mixtures that may cause injury to human health or the environment.
(3)People often are exposed to toxic substances in food, air, water, soil, or plastic objects. (4)Toxic substances often are dumped into waterways or carried through the air. (5)Toxic materials can collect and increase in living things. (6)You may eat a fish which lived in polluted water and has toxic chemical stored in its body. (7) If you eat this fish, the chemicals become a part of your body. (8)Small amounts of substances which accumulate in your body can cause health problems.
(9) Sometimes chemicals are not considered toxic until they have been released into the environment for many years. (10) PCBs are an example. (11) PCBs are chemicals used in industry to make products fire resistant. (12) In 1968, 1000 people in Japan were accidentally poisoned by eating cooking oil that contained PCBs.(13) The victims became nauseous, blind, and suffered a hearing loss. (14) Today, the use of PCBs in industry is prohibited except in rare cases. (15) PCB molecules are slow to undergo chemical breakdown by nature.(16) These toxic wastes will remain in our environment for many years even though their source is now prohibited.
1) Ответьте на вопросы к тексту
a) How can toxic substances enter your body?
b) Why might it take years to label a substance toxic?
c) What are the consequences of entering some toxic substances into a human body?
2) В каждом предложении текста найдите и выпишите главные члены предложения, заполнив таблицу. Первое предложение приводится как образец
N предложения |
Подлежащее |
Сказуемое |
1 |
industries wastes |
Produce; can be |
3)Определите время, в котором употребляется глагол-сказуемое.
4)Трансформируйте предложения 2, 5, 7, 13, 16 в отрицательную форму.
5)Трансформируйте предложения 1, 3, 12, 14, 16 в вопросительную форму. Употребите разные типы вопросов (общий, специальный, альтернативный, разделительный, вопрос к подлежащему)
6)Выпишите из текста предложения, содержащие модальные глаголы и переведите их на русский язык письменно.
7)Выпишите из текста предложения, в которых глагол-сказуемое употребляется в пассивном залоге и переведите их на русский язык письменно.
8)Найдите в тексте и выпишите примеры словосочетаний с предлогом in и объясните его употребление (переведите их на русский язык)
9)Переведите на английский язык предложения, употребляя активную лексику урока
а) Вредные отходы могут быть причиной серьезных заболеваний и даже гибели живых существ.
б) Сбрасывание промышленных отходов в реки и моря наносит непоправимый ущерб окружающей среде.
в) Живые организмы подвергаются риску стать жертвами действия токсичных веществ.
г) Озоноразрушающие вещества должны быть запрещены.
д) Химические вещества могут аккумулироваться в организме человека, вызывая различные заболевания, такие как потеря слуха, слепота и др.
е) Рыба и птицы – жертвы промышленных отходов, которые сбрасываются в реки и моря.
Lesson 3
Review 1.
1. Прочитайте текст и откройте скобки, употребив правильную форму глагола в скобках
The Silent Destroyer (part1)
Danny (1. to be) eight years old. He can not (2. to stand) still. At home he (3. to wander) around the house, often stumbling. Sometimes he (4. to pace) back and forth like a caged lion. Danny (5. to have) trouble doing his homework. He cannot (6. to pay) attention or (to think) clearly. During recess at school he (7. to pick) fights with his friends. He always (8. to seem) tired, yet (9. to have) trouble falling asleep at night.
Уважаемый посетитель!
Чтобы распечатать файл, скачайте его (в формате Word).
Ссылка на скачивание - внизу страницы.