Система развивающих заданий с использованием видеонаглядности на среднем этапе обучения английскому языку

Страницы работы

Содержание работы

Приложение №4

Система развивающих заданий с использованием видеонаглядности на среднем этапе обучения английскому языку.

№1. Посмотрите на список новых слов и выражений, которые встретятся в этом видеофильме. Заполните пропуски в предложениях, используя  данные слова. Попробуйте определить о чём пойдёт речь в диалоге.

workaholic

трудоголик

demanding

требовательный

unfair

несправедливый

time off

свободное время

exciting

захватывающий

backpacking

пеший туризм

ancient

древний; старинный

incredible

невероятный; потрясающий

mountain range

горный хребет

useful

полезный

earn a lot of money

зарабатывать много денег

1. My new boss is a 1)……………………………   . He comes in early and leaves late.

2. He seems pretty 2)……………………………….  . Can you talk to him about it?

3. Yeah, well, I’ve tried that, but he doesn’t really listen. It’s so 3)……………….   .

4. I like my job, but I need to have 4)………………………….  too.

5. I’ve taken few trips with friends, I guess. But I’ve never gone anywhere, you

know, 5)……………………………..   .

6. Well, I’ve always wanted to go 6)……………………………   in South America.

7. I’ve always been interested in 7)…………………….  cities. Machu Picchu is over

five hundred  years old, and it’s in the most 8)……………… .9)………………………….

8. I think it’s important to do something 10)…………………….  with your life, and not   

just work all the time and 11)………………………………………  .

№2. Просмотрите часть фрагмента. Придумайте окончание диалога .

После этого просматривается весь фрагмент и проверяется верность догадки.

№3. Ответьтенавопросы.

1) What topics do David and Gio talk about?

-  hobbies             - David’s co-worker   - South Africa         - a close friend

-  work                 - travel                        - South America    - a magazine article

-  David’s boss     - entertainment           - a family member   - goals

2) Is David’s boss easy to work for?

3) Is David satisfied with his job? Why?

4) What David wants to do?

5) What places in the world attract him?

6) What is Gio going to do after finishing school?

№4. Вставьте пропущенные реплики.

-  1)…………………………………………………………………………….. .

-  Hi Gio! Yeah, I was just thinking about work.

-  Your new boss?

-  2)………………………………………………………………………………

-  He seems pretty demanding. 3)……………………………………………..?

-  Yeah, well, I’ve tried that, but he doesn’t really listen. It’s so unfair.

-  It sure is.

-  I like my job, but I need to have time off, too. 4)…………….........................

……………………………………………………………………………......

-  Uh-huh, like what?

-  Well, I don’t  know. 5)………………………………………………………..

-  Really? But you’ve been to a lot of places.

-  Uh, I’ve taken a few trips with friends, I guess. But I’ve never gone anywhere, you know, exciting.

-  6)………………………………………………………………. .?

-  Um, well, I’ve always wanted to go backpacking in South America. 7)……

…………………………………………………………………………….

-  Do you? Wow, I’ve heard it’s the most amazing place. 8)………………….

………………………………………………?

-  Well, I’ve always been interested in ancient cities. 9)………………………

………………………………………………………………………………..

-  Sounds cool.

-  10)……………………………………………………………………………?

-  I don’t know, but I think it’s important to do something useful with your life and not just work all the time and earn a lot of money.

-  Exactly.

-  11)……………………………………………………………………………..

-  No problem, David. That’s what friends are for.

№5. В парах придумайте свой диалог по заданной теме, видоизменяя его,

       в зависимости от ваших интересов.

№6. Обсудите с партнёром , кем бы вы хотели работать и почему.

       Обоснуйте свою точку зрения.

Похожие материалы

Информация о работе