Is it difficult to learn English? My english studies

Страницы работы

17 страниц (Word-файл)

Фрагмент текста работы

walk – I seldom go for a walk, I have no free time.

6. meet friends – I sometimes meet my friends on Sundays. Упражнение 6. Раскройте скобки и поставьте глаголы в Present Continuous.

1. Be quite! The children (to sleep). - Be quite! The children are sleeping.

2. Look! This is Carol. What she (laugh) at? - Look! This is Carol. What is she laughing at?

3. What you (do)? You look so busy. - What are you doing? You look so busy.

4. I can't read today's newspaper; my father (read) it.  - I can't read today's newspaper, my father is reading it.

Упражнение 7. Раскройте скобки и поставьте глаголы в Present Simple или Present Continuous.

1. He usually (to drink) coffee but now he (to drink) tea. - He usually drinks coffee but now he is drinking tea.

2. She (to play) tennis twice a week. - She plays tennis twice a week.

3.  I (do/not/ to want) to go out as it (to rain) now. - I do not want to go out as it is raining now.

4. Tomas and Lisa (to have) a long conversation. I (to wonder) what they (to talk) about. - Tomas and Lisa are having a long conversation. I wonder what they are talking about.

Упражнение 8. Задайте вопросы так, чтобы эти предложения являлись ответами на них.

1. I study at the University. – Where do you study?

2. We learn grammar rules and structures. – What do you learn?

3. I am doing my homework now. – What are you doing now?

4. I like to learn English. – What do like to do?

Speech exercises

Задание 1. Ответьте на следующие вопросы (воспользуйтесь словарем, если это необходимо).

1. How long have you been studying English? – I have been studying English for 9 years.

2. Do you like your English lessons? – Yes, I do.

3. How much time a day do you learn English? – I learn English half an hour  a day.

4. What is the purpose of your English course?  - The purpose of our English course is to improve our English for everyday use, for traveling and for professional purposes.

Задание 2. Прочитайте слова и разместите их в алфавитном порядке. 

intensive studies - интенсивное обучение

foreign language - иностранный язык

foreigner - иностранец

high level of knowledge - высокий уровень знаний

dialog - диалог

exercise - упражнение

text - текст

language - язык

word - слово

homework - домашняя работа

home task - домашнее задание

tape-recorder - магнитофон

practice - упражнять(ся)

communicate - общаться

knowledge - знание

learn - учить, узнавать

study - учить(ся)

read - читать

translate - переводить

pronounce - произносить

it takes me ... - занимать (о времени)

speak to - говорить с

communicate with - общаться с

answer the questions - отвечать на вопросы

make up dialogues - составлять диалоги

do grammar exercises - делать грамматические упражнения

speak on different topics - высказываться по различным темам

discuss books - обсуждать книги

translate from English into Russian - переводить с английского на русский

get ready for - готовиться к

dictionary - словарь

work hard at - усердно работать над 

по алфавиту

1 answer the questions - отвечать на вопросы

2 communicate - общаться

3 communicate with - общаться с

4 dialog – диалог

5 dictionary - словарь

6 discuss books - обсуждать книги

7 do grammar exercises - делать грамматические упражнения

8 exercise - упражнение

9 foreigner - иностранец

10 foreign language - иностранный язык

11 get ready for - готовиться к

12 high level of knowledge - высокий уровень знаний

13 home task - домашнее задание

14 homework - домашняя работа

15 intensive studies - интенсивное обучение

16 it takes me ... - занимать (о времени)

17 knowledge - знание

18 language – язык

19 learn - учить, узнавать

20 make up dialogues - составлять диалоги

21 practice - упражнять(ся)

22 pronounce - произносить

23 read – читать

24 speak on different topics - высказываться по различным темам

25 speak to - говорить с

26 study - учить(ся)

27 tape-recorder - магнитофон

28 text – текст

29 translate - переводить

30 translate from English into Russian - переводить с английского на русский

31 word - слово

32 work hard at - усердно работать над 

Задание 3. Распределите слова из задания 2 на два столбика, в первом должны быть существительные (The Noun), во втором глаголы (The Verb).

The Noun

The Verb

books

answer

dialog

communicate

dictionary

communicate with

exercise

discuss

foreigner

do

grammar

get ready for

home task

learn

homework

make up

intensive studies

practice

knowledge

pronounce

language

read

level 

speak

questions

speak to 

tape-recorder

study

text

translate

topics

work at

word - слово

Задание 4. Совместите слова и их значения.

1. dialogue - e) conversation between two people

2. text - f) a number of connected sentences 

3. homework - d) task which you do at home

4. communicate - a) speak with somebody

5. knowledge - b) information, which you have learnt

6. discuss books - c) speak about the book after reading it

a) speak with somebody

b) information, which you have learnt

c) speak about the book after reading it

d) task which you do at home

e) conversation between two people

f) a number of connected sentences  Задание5. Прочитайте, переведите диалог и ответьте на вопросы:

1. What are they talking about?

2. What was Jane's home task?

3. What should Max do for the next lesson?

4. Is it easy for him to do it?

An essa

A: Hello, Max!

B: Hi, Jane. What are you doing?

A: I am getting ready for my English lessons now.

B: Do you have a lot to do?

A: Oh, yes. I should read the text and do some exercises.

B: Is that all?

A: No, I should learn all these words for the next lesson. And what about you?

B: Well, I have only one task - to write an essay.

A: What is the theme?

B: "Is it difficult for me to learn English?"

A: Oh, it is an interesting task. What are you going to write about?

B: I don't know what to write exactly. Can you help me?

A: Ok. What do you usually do at the English lessons?

B: Well, we read the texts, do different exercises and learn grammar.

A: Is it difficult for you?

B: It's hard to say. I think yes, but I learn a lot of new words and it is interesting for me to read English texts. Also I like to do grammar exercises.

A: Do you listen to English cassettes?

B: Sure, and even watch video.

A: Is it difficult for you?

B: Yes, it is. But we learn to pronounce words and phrases correctly.

A: What else do you do at the lessons?

B: We make dialogues with each other and learn to ask questions and to communicate.

A: So, is it difficult for you to learn English?

B: Yes, it is. But it is a pleasure for me to learn English.

A: So if you write about that, you will get a good mark, I think.

(перевод диалога)

Сочинение

А: Привет, Макс!

В: Привет, Джейн! Что ты делаешь?

А: Я сейчас готовлюсь к моему уроку английского языка.

В: Тебе много делать?

А: О, да. Я должна прочитать текст и выполнить упражнения.

В: Это все?

А: Нет, мне нужно выучить все слова к следующему уроку. А тебе?

В: Ну, у меня только одно задание – написать сочинение.

А: Какая тема?

В: «Трудно ли тебе учить английский язык?»

А: О, это интересное задание. О чем ты собираешься писать?

В: Я точно не знаю, что написать. Ты можешь мне помочь?

А: Хорошо. Что ты обычно делаешь на уроках английского?

В: Ну, мы читаем тексты, делаем различные упражнения и изучаем грамматику.

А: Для тебя это трудно?

В: трудно сказать. Я думаю, да, ноя учу много новых слов, и мне интересно читать английские тексты. Также я люблю делать грамматические упражнения.

А: Вы слушаете английские кассеты?

В: Конечно, и даже смотрим видео.

А: Для тебя это трудно?

В: Да. Но мы учимся правильно произносить слова и фразы.

А: Что вы еще делаете на уроках?

В: Мы составляем диалоги друг с другом и учимся задавать вопросы и общаться.

А: Итак, тебе трудно изучать английский язык?

В: Да. Но это и удовольствие для меня – изучать английский.

А: Итак, если ты напишешь об этом, ты получишь хорошую оценку, я думаю.

(ответынавопросы)

1. What are they talking about?

They are talking about learning English.

2. What was Jane's home task?

Jane's task was to read the text, to do some exercises and to learn words for the next lesson.

3. What should Max do for the next lesson?

Max should write an essay for the next lesson.

4. Is it easy for him to do it?

No, it isn’t.  It is difficult for him to do it.

Задание 6. Прочитайте диалог еще раз. Согласитесь или нет со следующими высказываниями.

1.Образец: Jane is doing her home task for the English lesson. – Yes, it is true. Или:No, itisfalse. И напишите правильную информацию из диалога.

2. She can't help Max to write an essay. – No, it’s false. Jane can help Max to write an essay.

3. At the English lessons Max reads texts, does different exercises, listens to English cassettes and watches video. – Yes, it is true.

4. It is not difficult for him to learn English. – No, it is false. It is difficult for him to learn English.

5. He likes to learn English. – Yes, it is true. Задание7. Расспросите вашего друга о том, как он изучает английский язык.

- Does he like to learn English? – Do you like to learn English?

- Why does he learn English? – Why do you learn English?

- What does he do at the English lessons? – What do you do at the English lessons?

- How long does it take him to do homework? - How long does it take you to do homework?

- What is he good at? - What are you good at? 

Следующие слова и выражения помогут вам:

to be interested in – интересоваться чем-либо

a high level of knowledge- высокий уровень знаний

to speak to foreigners – разговаривать с иностранцами

to communicate with other people – общаться с другими людьми

Похожие материалы

Информация о работе

Тип:
Контрольные работы
Размер файла:
43 Kb
Скачали:
0