The Tourist Industry. Careers in Tourism. Tour Operators. Travel Agen

Страницы работы

Фрагмент текста работы

СОДЕРЖАНИЕ

Unit one. The Tourist Industry…………………………..           5

Unit two. Careers in Tourism……………………………          19

Unit three. Tour Operators……………………………….          46

Unit four. Travel Agent ………………………………….          59

Unit five. Dealing with Customers………………………          70

Unit six. Business Travel………………………………..           82

Unit seven. Conferences…………………………………          91

Unit eight. Sorting out Companies in Tourism………….           99

Unit nine. Sorting out Different Types of Tourism……..         108

Список использованной литературы …………………        117

ПРЕДИСЛОВИЕ

Санкт-Петербург обладает значительным потенциалом для развития и формирования туристского продукта и продвижения его на внутреннем и внешнем рынках, для превращения туризма в базовую отрасль городской экономики. С этой точки зрения изучение именно профессионального иностранного языка в сфере туристского бизнеса и особенно в сфере деятельности туристских фирм имеет огромное значение для современного выпускника факультетов туризма и гостиничного хозяйства.

Цель настоящего пособия - дать будущим специалистам предприятий туристской индустрии необходимые знания о структуре и деятельности туристской фирмы и умение применять эти знания в практической деятельности.

Пособие направлено на оказание помощи в изучении дисциплины «Профессиональный иностранный язык в деятельности турфирмы», предметом изучения которой являются как теоретические проблемы деятельности туристской фирмы, так и частные вопросы, особенно актуальные для специфики отрасли туризма в Санкт-Петербурге. 

Предлагаемое пособие состоит из 9 тематических уроков на английском языке. Каждый урок содержит текстовые материалы, упражнения, направленные на формирование и развитие словарного запаса, грамматического материала, лексико-грамматических упражнений, монологической и диалогической речи. Объектами изучения и описания являются основные термины, используемые в деятельности турфирмы, ситуативная лексика и учебные ситуации, создающие приближенность к реальной ситуации общения в сфере работы туристской фирмы.

Материал учебного пособия будет способствовать приобретению теоретических знаний и практических навыков в сфере туристской деятельности, а также повышению уровня владения английским языком и расширению словарного запаса. 

В заключении прилагается список используемой литературы на английском и русском языке, рекомендуемой для самостоятельного изучения.

UNIT ONE THE TOURIST INDUSTRY

Warming up

1.  Have you ever taken part in a journey?

2.  Can you recall that event?

3.  What did you like most of all and why?

4.  What do you think had to be organized to make your tour possible?

5.  Can you explain the main roles and responsibilities of these employees?

6.  How can you explain the term “tourism”? 

What is tourism?

An ordinary person might say that tourism is travel for enjoyment usually based on a predetermined route.

The tourist industry consists of all those people who are engaged in providing various services necessary for travelers who happen to be away from their usual residence. This includes those who provide transport, accommodation, catering and services such as tourist information.

This course explains the factors which help to make the experience of tourism attractive and memorable. It demonstrates that to improve travel routes and levels of service, planning, detailed organization and training is necessary

It is common to consider tourism as organized travel based on a predesigned route. Its aim may be to increase one's cultural level, expand one's mental outlook, and acquire additional knowledge of history and

geography. Yet most commonly it is for rest and relaxation

To better understand the meaning of tourism it is worth trying to define this term from different perspectives:

•  It is a temporary movement of people away from home for the purpose of leisure, improvement of health, or business, and is for a minimum of 24 hours per day;

•  It is a system of relationships and phenomena arising out of journeys and temporary stays of people traveling primarily for the purpose of relaxation and entertainment;

•  It is a change of place of permanent residence to a holiday destination or destinations;

•  It is an efficient means of getting acquainted with history and way of life         of     other         nations      resulting    in          gaining      mutual understanding and trust between peoples;

•  It is a temporary movement of humans to destinations outside their normal places of work or residence; the activities under taken during their stay at those destinations; as well as the facilities created to cater to their needs are determined specifically to encourage that business.

Points for discussion

1.From the above definitions try to show that tourism is a versatile concept.

2.Which of the above definitions seems most accurate to you? Explain your answer.

Tourism is a serious affair. It is a real business which demands a scientific approach as well as precision and accuracy in the definitions which open our course of studies. Accurate statistics depend on accurate definitions. Governments and companies planning investment in tourism development need accurate statistics in order to determine appropriate levels of investment and likely income which this will generate.

In 1963 the World Union of official tourist organizations together with the United Nations organized an International Conference on Travel and Tourism. There they first attempted to standardize various concepts which

Похожие материалы

Информация о работе