Развитие логического мышления, мыслительных операций анализа-синтеза, развитие навыков межличностной коммуникации

Страницы работы

4 страницы (Word-файл)

Содержание работы

Тема: Основные сведения про страны изучаемого языка.

Цель

1.  усвоение новых лингвострановедческих знаний по теме «Основные известия про страны изучаемого языка»;

2.  Развитие логического мышления, мыслительных операций анализа-синтеза, развитие навыков межличностной коммуникации.

3.  Воспитание уважения к странам и традициям изучаемого языка.

Сопутствующие задачи: развитие навыков чтения, развитие навыков монологической речи.

Оборудование: компьютер, мультимедийный проектор.

Материал: раздаточный материал лингвострановедческого содержания, домино.

Ход урока

Этап урока

Цель этапа

Содержание

Режим

Время

Контроль

Примечание

Организа ционный момент

Сообщение целей и задач урока

Good morning, boys and girls! Today we continue our journey through the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland and have a glimpse at England.

And I want to start our lesson with the flags. Well, try to guess what countries do they belong. Show them on the map.

T-CL

2-3

Учитель

Дети сидят в две группы по 5 человек.

Фонетическая разминка

Развитие фонетических навыков

So you see that it isn’t so easy to pronounce the words connected with the UK. I propose you to practice the following statement:

The United Kingdom is a constitutional monarchy with a monarch and a parliament and a population of about 58 million people who have upright and diagonal crosses on their flag. 

T-P

3-4

Самоконтроль

Учитель

Проверка домашн. задания

Актуализация полученных знаний

Развитие навыков монологической речи

Let’s play a game called Domino. It’ll help you to revise what we know about the United Kingdom.

So complete the sentences

The United kingdom is small, but…

The UK has a population …

The flag of the UK …

A daffodil is…

The monarch has…

Belfast is…

Your next task is to speak on the following pictures. Find information to illustrate them. Work in pairs.

Now come to the blackboard and tell us about the pictures.

P-P

P-P

P-CL

3-4

3-5

3-5

Взаимоконтроль

Взаимоконтроль

Учитель

Дети раскладывают домино

Ознаком. с новым страноведческим матер.

Предтекстовый этап

Снятие языковых трудностей

Thank you. So you know a little about the United Kingdom of GB and NI. Now it’s time to get acquainted to another English-speaking country. That is the USA.

Look at the new proper names and let’s try to read it. 

the United States of America

North America

South America

Christopher Columbus

Washington, DC

District of Columbia

There are also some unknown words you’ll find in the text. Take your training paper and try to guess the meaning of the words.

Fill in the gaps.

T-CL

T-P

2-3

5-6

Учитель

Самоконтроль

Читают распечатку

Физкультминутка

Разрялка, снятие напряжения

  • Stand up!
  • And look around!
  • Shake your head!
  • And turn around!
  • Stamp your feet upon the ground!
  • Clap hands and then sit down!

T-CL

1-2

Текстовый этап

Развитие навыков работы в группе

You’ve got a part of the whole information. First read it carefully and find the proper picture.

What letter is your picture?

3

Учитель

Послетекстовый этап

Самопроверка понимания прочитан.

Now read your part of the text once again and answer the following questions.

  1. What does the word “America” mean?
  2. Who discovered America?
  3. What is the population of the USA?
  4. Why is it called “The New World”?
  5. What is the capital of the USA?
  1. What is the American flag called?
  2. Why are there fifty stars on the flag?
  3. How many stripes are there on the flag?
  4. What is the symbol of the country?
  5. What is an olive branch?

P-P

5

Взаимоконтроль

Развитие навыков межличностной коммуникации

Now you’ve got papers with numbers. Find a person with your number.

You’ll exchange information. Change questions. Ask the questions and try to get information.

P-P

5

Взаимоконтроль

Карточки с цифрами

Работа в парах

Закрепление пройденного матер.

Развитие навыков монологической речи

Group number one will retell the text of the second group. While you answer the questions try to retell the text.

P-CL

3-5

Учитель

Подведение итогов работы

Оценка работы учащихся

Разбор ошибок учащихся, выставление отметок.

Рефлексия.

Choose one of our activities and put down what you liked most.

T

3-5

Учитель

Похожие материалы

Информация о работе