Examining Differences in Competitive Intelligence Practice: China, Japan, and the West. Перевод статьи

Страницы работы

Фрагмент текста работы

Статья 1. Examining Differences in Competitive Intelligence Practice: China, Japan, and the West

16 апреля 2009г.

FEATURE ARTICLE

By

Craig S. Fleisher

Sheila WrightThis article identifies the state of competitive intelligence (CI) in Asia—specifically, two of its most prominent economic powers, China and Japan. Comparisons with Western, mainly U.S. practice, are made, particularly where data and management research from those countries supports this approach. In terms of current practice, CI in Japan is more developed than in China, although China continues to devote increasing attention and resources to the area. Decision makers in multinational companies, competing in China or Japan, or with firms that originate there, should be aware of the competitive implications emanating from their utilization of CI. © 2009 Wiley Periodicals, Inc.

Перевод: Экспертизы различий в практике конкурентной разведки: Китай, Япония, и Запад  (Крейг С. Флейшер)

Эта статья определяет состояние конкурентной разведки (CI) в Азии - в частности, двух своих наиболее известных экономических державах, Китае и Японии. Было сделано сравнение с западными странами, в основном с практикой CI в США, в частности, данные и управленческие исследования какой страны поддерживает такой подход как в США. С точки зрения существующей практики, CI в Японии более развита, чем в Китае, хотя Китай продолжает уделять все больше внимания и ресурсов данной области. Лица, принимающие решения в международных компаниях, конкурирующих в Китае или Японии, или с фирмами, которые создаются там, должны быть осведомлены о конкурентных последствиях, вытекающих из их привлечения.

Статья 2. Unlocking the Door to CompetitiveBusiness Intelligence on the Net (By Marcus P. Zillman) май 2010, июнь 2010

Business intelligence abounds on the Internet.The challenge is knowing where to find it. The

business intelligence resources listed below are all found on the Internet and are designed to aid attorneys in the quest for knowledge discovery. This is the first of a three-part A-to-Z series of articles summarizing competitive business intelligence resources available on the Internet.

Перевод: Открыть дверь к конкурентной Бизнес Разведке в Сети

Маркус П. Зиллман

Бизнес разведка изобилует в Интернете. Задача состоит в том, где его найти. Ресурсы бизнес разведки, перечисленные ниже, все найдены в Интернете и предназначены для оказания помощи в поисках открытиz знаний. Это первая из трех частей А-до-Z серии статей кратко описывают конкурентные ресурсы бизнес разведки, доступные в Интернете.

Статья 3. Кросс культурные конкурентные стратегии разведки.

Cross-cultural competitive intelligence strategies

may 2009

Purpose – Competitive intelligence (CI) is a promising tool in the strategic planning arsenal of top managers. As companies expand globally, it is imperative that CI be conducted across national boundaries and cultures. The practice of CI in various international markets is clearly impacted by the cultural context of gathering and analyzing information. Therefore, one of the key ingredients to successfully conducting CI globally is the ability to understand the local culture and business practices, and then integrate this knowledge within contemporary CI strategies. This paper aims to address these issues.

Design/methodology/approach – This study analyses CI practices in the developed markets of Europe and Japan, as well as the emerging markets of China, Russia, South Africa, Latin America, and the Middle East by using extant literature, primary as well as secondary sources.

Research limitations/implications – This paper provides a snapshot of comparative CI practices from across the globe, and contrasts developed and emerging CI practices. This is a qualitative review-based paper, and hence does not have any empirical corroboration. Most the understanding is gleaned from the extant literature as well as our in-depth interviews with 12 CI consultants in various global markets.

Originality/value – Cultural factors play a major role in CI practices of firms across the globe. This research compares and contrasts CI practices in various cultures and markets, and provides some key guidelines and approaches for global managers in order to conduct successful CI in a variety of cultures. This research would be very valuable to global companies as it provides timely and practical solutions.

Перевод: Кросс-культурные стратегии конкурентной разведки. Май 2009

Цель - Конкурентная разведка (CI) является перспективным инструментом стратегического арсенала планирования топ-менеджеров. Поскольку компании глобально расширяются, крайне важно, чтобы

Похожие материалы

Информация о работе

Тип:
Дипломы, ГОСы
Размер файла:
38 Kb
Скачали:
0