Financial package, fast-tracking. Means a short chat to motivate staff

Страницы работы

Фрагмент текста работы

C. Use these words or phrases from the article to answer the questions below (Используйте эти слова или фразы из статьи, чтобы ответить на вопросы, приведенные ниже)

pep talk – зажигательную речь

fast-tracking - быстро отслеживания

mentor – наставник

headhunting - охота за головами

CV – резюме

Financial package - финансовый пакет

Which word or phrase: (Какое слово или фраза)

1) is British English for the American English resume? (это британский английский для американского английского резюме?) – CV

2) refers to stealing employees from companies?(относится к краже сотрудников из компаний?) - headhunting

3) do you often find in job advertisements referring to money and benefits?(Вы часто находите в объявлениях о вакансиях, относящихся к деньгам и преимущества?) - financialpackage

4) refers to an older, more experienced person who helps you?(относится к более старому, более опытному человеку, который помогает вам?) –mentor

5) usually leads to quick promotion?(как правило, приводит к быстрому продвижению?) –fast-tracking

6) means a short chat to motivate staff?(означает короткую беседу мотивации сотрудников?) - peptalk

D.  стр. 71

Каковы преимущества и недостатки:

1)  охота за головами ( подбор персонала)

2)  наличие системы наставничества

3)  быстрого отслеживаниянекоторых  сотрудников

4)  частых  переговоров для  бодрости духа

Listening.Доктор Саймон Кингстон работает на международных консультантов подбора персонала Хейдрика и Струггльза. Прослушайте первую часть интервью и заполните диаграмму ниже

1)	Advertising
2)	Journals
Реклама в газетах или журналах
,3)	Nominations
Выяснениеназначений(от)организации
,4) Research
		Собственные оригинальные исследования

,Методы для идентификации кандидатов 


5) Database
	Из наших баз данных

,6) Authoritativesources
Из разговоровавторитетных источников
,7)Map
8) Sector
С начала к карте делового сектора
 


9) Referencing
 Перекрестные ссылки
                        

В. Simon mentions three different types of experts which his companyusually speaks to at the beginning of an executive search. Whoarethey?(Симон упоминает три различных типа специалистов, которые его компания, как правило, говорит в начале исполнительного категории.Кто они?)

INT) How do you identify and attract the best candidates for a particular job?

SK) Well, the most important thing for us at the beginning is to have clear and full briefing from our clients. So we spend a great deal of time talking to a range of people in the client organisation. And then, according to the sort of job that we are seeking to fill, we will use three different sorts of method for identifying candidates. One, the most obvious one, is advertisement in appropriate newspapers or journals. The second is by asking for nominations from within our client organisation of appropriate candidates. And the third, and most labour intensive for us, is our own, original research. And that will be derived from our database, from talking to authoritative sources in the relevant market place, and then from beginning to map the business sector in which we think we are most likely to find good candidates. All three of those different methods of identifying candidates will cross-reference, and ideally we'd like to find candidates who're sourced from each of the three areas. And sometimes, when we're very fortunate, we will find an individual who comes referred from each of the three approaches. In respect of our own research, it's always very valuable for us to be able to speak, at the beginning of a search, to experts in a given sector, perhaps people from the media, commentators, sometimes academics who have wide networks of their own, that are independent from any single client organisation but span a broad cross-section of companies and organisations. And on those occasions, frequently those people will have access to, may have met, rising stars in a given sector, and can offer us an autonomous, an independent view of the skills and abilities of some of those people. And furthermore they may frequently have ideas on the interests and likely level of availability of people. So that when we make an approach to someone we haven't spoken to before, we do it in an informed way.

Перевод: И) Как вы определяете и привлекаете лучших кандидатов на конкретную работу?

СК ) Ну, самое главное для нас в начале, иметь четкий и полный инструктаж от наших клиентов. Таким образом, мы тратим много времени на разговоры с рядом людей в организации клиента .А потом, в соответствии с родом работы, что мы пытаемся заполнить, мы будем использовать три различных вида способа идентификации кандидатов. Один из них, наиболее очевидный , является реклама в соответствующих

Похожие материалы

Информация о работе

Тип:
Конспекты лекций
Размер файла:
2 Mb
Скачали:
0