Полдготовка учащихся к активной работе на уроке иностранного языка. Проверка подготовленности к уроку

Страницы работы

Содержание работы

План-конспект урока

Этапы урока

Задачи этапа

Содержание этапа

Режим работы

Способы контроля

Время (мин.)

Примечания

I

Орг. момент

Подготовить учащихся к активной работе на уроке

Good afternoon! Sit down, please. How are you today? (- I’m fine, thank you! - I’m so-so. (-Why you are so-so?) I’m very well, thank you.) Who is absent? (…) OK. Thank you!

T      Cl

устно

2

II

Фонетическая зарядка

Снять фонетические трудности, предотвратить появление трудностей при пересказе текстов

Please, open your books at page 159 ex. 22. I will read the words after these texts and you repeat after me (Leonardo da Vinci, painting, drawing etc.). Now please read these words one by one. Very well!

T      Cl

P1 P2 P3

устно

устно

3

учебник

III

Проверка домашнего задания

Проверить подготовленность учеников к уроку

Now let’s check up your homework. Open your exercise-books at p. 160 ex. 24. There you should say who these outstanding people were. Kate, read the first sentence, please. (1. Leonardo da Vinci was a painter, an architector and … - an engineer.)

P1 P2 P3

устно

4

учебник

IV

Речевая разминка

Снять речевые трудности, подготовить к пересказу текстов

Now let’s do ex. 25. There you should translate giving phrases from our texts into English. (1. знаменитый своими картинами и рисунками. – famous for his paintings and drawings.)

P1 P2 P3

устно

6

учебник

V

Пересказ текстов

Проконтролировать уровень развитости навыков монологической речи

Now, please, open your books at p. 159 ex. 22. I’ll give you 2 minutes to revise your texts. (повторяют). Who is ready? Ok! Come to the blackboard, please. Nice you are! Do you have any creative work for 10? Well done! Thank you! Take your seat, please.

самост.

индив.

устно

устно

15

учебник

VI

Закрепление пройденного грамматического материала

Проверить уровень усвоенности пройденного грамматического материала и закрепить его в упражнениях

What do you remember about numerals? How we read dates? years? Nice you are!

So, let’s do ex. 9 at p. 168. There you should write in words the dates of the holidays in Belarus. I hope you know all of them. Misha, read the example, please. (Example: New Year is on the first of January.) Do it! (The Mother’s day … . – The Mother’s day is on the fourteenth of October.) Let’s check up. Right you are!

Now, let’s do ex. 10. Copy the sentences and write the years in words. Ok, tell me, please, once again how we read years? Nice you are! Do this exercise. (1. F. Skoryna was born in 1486.). Are you ready? Let’s check it up! Well done!

 T      Cl

индив.

индив.

устно

письм.

письм.

10

учебник

учебник

VII

Рефлексия

Узнать что нового ребята узнали, что им помогло в усвоении материала

Do you like our lesson? Did you know something new for you? What did you like most of all at our lesson?

самост

устно

2

VIII

Заключительный этап

Подведение итогов, оценивание работы учащихся, выставление отметок.

Now, please, write down your home task (р. 163-165 ex.1 (1- 4) (read and translate the dialogues), p. 165 ех. 3 (w.) (complete the dialogues), (разъяснение), (выставление отметок).

Thank you for attention! The lesson is over. Good buy!

T      Cl

письм.

3

на доске

Похожие материалы

Информация о работе

Предмет:
Педагогика
Тип:
Методические указания и пособия
Размер файла:
56 Kb
Скачали:
0