Alternative Paths to Competitive Advantage: A Fuzzy-Set Analysis of the Origins of Large Firms

Страницы работы

Фрагмент текста работы

Запись: 1    3-D Competitive Analysis.

The article discusses the essential dimensions of the three-dimensional (3D) Competitive Analysis, which are competitors, stakeholders and the market. The areas of focus of the competitive personality analysis are competitors and their products with the goal to understand competition and identify opportunities to leverage a firm's competitive advantage. In strategic stakeholder analysis, stakeholders play a role in the adoption and use of specific brands. Factors to consider in market winning analysis include technology, public policy and partnerships.

Перевод: 3-D конкурентный анализ. Апрель2010

В статье рассматриваются существенные размеры трехмерного (3D) конкурентного анализа, измерениями которого являются конкуренты, заинтересованные стороны и рынок. Направления деятельности конкурентного анализа личности конкурентов и их продукции с целью понять соперничество и выявить возможности использовать конкурентные преимущества компании. В стратегическом анализе заинтересованных сторон, заинтересованные стороны играют роль в принятии и использовании конкретных брендов. Факторы, которые следует учитывать при анализе рынка, включают технологии, государственную политику и партнерство.

Запись: 2  Alternative Paths to Competitive Advantage: A Fuzzy-Set Analysis of the Origins of Large Firms.

Scholars have documented the importance of national-level factors for the competitive success of firms on a global scale. These studies typically identify multiple factors that are behind the emergence of large and successful firms in particular national clusters. However, there has been relatively little research identifying whether such factors are all collectively necessary to produce the outcome, or whether only a few of the factors in different combinations might be sufficient to generate the shift in competitive advantage manifested in the market power of large “flagship” firms. In this paper, we study the evolution of one industry across six countries in which the competitive position of national firms changed considerably during our 100-year analysis period. The results of our combined historical and fuzzy-set analyses show that an unequal distribution of resources may lead to alternative causal pathways to competitive advantage of the largest firms.

Перевод: Альтернативные пути к конкурентным преимуществам: нечеткие множества анализа зарождения крупных фирм. Дек 2009

Ученые зафиксировали значение на национальном уровне факторов для достижения успеха в конкурентной борьбе фирм в глобальном масштабе. Эти исследования обычно определяют несколько факторов, которые являются фоном появления крупных и успешных фирм в особенных национальных кластерах. Однако, было относительно мало исследований, являются ли такие факторы, все в общем необходимыми для получения результата, или же только некоторые из факторов в различных комбинациях могут быть достаточны для создания конкурентного преимущества на рынке где властью обладают крупнейшие фирмы. В этой работе изучается эволюция одной отрасли в шести странах, в которых конкурентные позиции национальных фирм значительно изменилась во время нашего 100-летнего периода анализа. Результаты наших комбинированного исторического анализа и  анализа нечетких множеств показывают, что неравномерное распределение ресурсов может привести к альтернативным путям достижения конкурентных преимуществ крупных фирм.

Запись: 3 CHAPTER THREE: Internal analysis: The central framework for implementing competitive marketing strategies.

Chapter 3 of the book “The Manager's Guide to Competitive Marketing Strategies" is presented. It establishes how to ‘look in the window’ to observe, check out, and look over carefully the capabilities of the organization’s for defending or attacking markets, and facilitates analyze those strengths and weaknesses with precision.

Перевод: Внутренний анализ: основа для осуществления конкурентной рыночной стратегии. Январь 2006

Глава 3 из книги "Руководство менеджера Конкурентоспособные маркетинговые стратегии". Он устанавливает, как «посмотреть в окно», чтобы увидеть, проверить, и рассмотреть внимательно возможности организации для защиты или нападения на рынках, а также с точностью проанализировать свои сильные и слабые стороны.

Запись: 4 CHAPTER TWO: External analysis: Understand the competitive world surrounding you.

Chapter 2 of the book “The Manager's Guide to Competitive Marketing Strategies" is presented. It presents how to formulate a framework for competitive analysis by employing an external perspective reached through deliberate study of the behaviors and needs of the customers, capabilities of the competitors and industry trends. To form a new and organized process to evaluate a market segment

Похожие материалы

Информация о работе

Тип:
Дипломы, ГОСы
Размер файла:
68 Kb
Скачали:
0