The fern’s company, страница 10

Strategies/ table 2

SO

ST

Import more fern promoting it as a healthy product

•  To pursue consumers that fern’s quality is very high

•  To sell more fern at a low price

WO

WT

To promote fern as a product for healthy lifestyle to raise awareness about the fern

To give more information about fern to the consumer as to create a competitive advantage

Conclusion

From our point of view, we have the good chances to enter Korean market. We do not have very high duties or quotas on our product. In addition to it the economic situation is good and stable in this country. Korea has steady economic growth and low inflation. Also the demographic situation in this country is quite good. The population grows.  Moreover people eat fern from ancient times and the amount of it increases. (The influence of political, economical, socio-cultural and technological factors on our marketing strategy see appendix (Grid-analysis)).

References

1.  Hollensen, S. Global marketing: A market-responsive approach [Text]/ Svend Hollensen; English trans. H. Nosova, K. Jurashkevitch. – Mn.: New knowledge, 2004. – 832 p.

2.  Черенков, В. И. Глобальная маркетинговая среда: опыт концептуальной интеграции [Текст]/ И. В. Черенков. – СПб.: Изд-во СПбГУ, 2003. – 367 с.

3.  Грен, Х. Маркетинговые стратегии и конкурентное позиционирование [Текст] / Х. Грен, С. Джонс, П. Найджел; пер. с англ. Я. В.  – Днепр.: Баланс Бизнес Букс, 2005. – 800 с.

4.  Wild plants market analysis [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.cfin.ru/press/practical/2003-04/04.shtml, свободный. – Загл. с экрана.

5.  Ways of gambling fern [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://ria-sibir.ru/viewnews/27515.html, свободный. – Загл. с экрана.

6.  Main companies in Russian wild eatable plants market  [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://old.tomsk.gov.ru/pls/guber/NEWS.arch?y=2000&m=07, свободный. – Загл. с экрана.

7.  Enisei ecoproduct” official website [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.enecopro.ru/data/ru/about/company, свободный. – Загл. с экрана.

8.  “Krasota SM” official website [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.krasotasm.ru/index.html , свободный. – Загл. с экрана.

9.  “Siberian dikorosi” webpage [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.expoweb.ru/190057.html, свободный. – Загл. с экрана.

10.  Official Korea website [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.state.gov/r/pa/ei/bgn/2800.htm, свободный. – Загл. с экрана.

11.  Wonderful ferns [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://dachnikam.ru/sad/text/paporotnik.php, свободный. – Загл. с экрана.

Appendices

Grid analysis/table 1

Gridanalysis

Valuation

Socio-cultural

Political

Economical

Technological

Sections

4

0

0

3

Product

3

4

4

3

Price

3

0

0

0

Positioning

4

0

3

4

Promotion

The factor value from 0 to   4